Wunderbar: Bécsi hétvége: 2022. május 27-29.

Mivel a Wunderbar fesztiválon osztályunk  három tanulója megnyerte az egy napos  bécsi osztálykirándulást a Budapesti Osztrák Intézet és a Kulturforum Wien nyereményeként, így a Zuglói Hajós Alfréd Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola 7.b osztálya és osztályfőnökük úgy gondolták, hogy ha már osztálykirándulás, akkor utazzon az egész osztályBécsbe, és ne egy napra, hanem háromra.
Mivel „félig tanulós” nyelvi programról volt szó, az iskolától engedélyt kaptunk, hogy már pénteken útra keljünk., szállásunk most is a korábbi bécsi kirándulásokon bevált Hostel Hütteldorfban volt.
Az első napon  lehetőségünk nyílt Schönbrunn alapos megismerésére, megtaláltuk a kiutat a labirintusból, kisvonatoztunk a kastély kertjében és csodás fotókat készítettünk a Gloriette-ről, és persze bejártuk a fantasztikus schönbrunni állatkertet.

Szombaton a Hofburgban megtekintettük a császári kincseskamrát, majd német nyelvű vezetésen hallottunk sok-sok információt Sisiről és Ferenc Józsefről.
A Stephansplatz-on, a  Manner Shop-ban megkóstoltuk az „igazi” Manner-termékeket, és a hétköznapi kommunikációban gyakoroltuk a németórákon megszerzett ismereteinket.
Délután bementünk a Stephansdom-ba, felmentünk a Pummerin haranghoz, ahol tériszonyunkat legyőzve gyönyörködtünk a csodálatos kilátásban.

A Stephansdom „egyszerű” miséje orgonakísérettel szinte orgonakoncertnek tűnt és mindenkit lenyűgözött.

A harmadik napra is jutott élmény, a városi sétálgatás és ebédelés mellett a Haus der Musik meglátogatása szerepelt a programunkon. Érdekes, interaktív, élménydús programon vehettünk részt, vezényelhettük a Bécsi Filharmonikusokat, hangszereket próbálhattunk ki, saját keringőt komponáltunk és adtunk elő,  és majdnem „élőben” csodálhattuk a bécsi újévi koncertet.
A program így is igencsak mozgalmas volt, sokat utaztunk a bécsi metrón, a harmadik napra pedig már jól kiismertük magunkat az osztrák fővárosban. Az idő mégis gyorsan elrepült, sok mindent szerettünk volna még megnézni, így hát úgy tértünk haza, hogy ezek és a szép élmények miatt jó lenne nyolcadikban is visszatérni Bécsbe!